Dyrk egne grønnsaker på terrassen

april 14, 2014 at 10:01 am Legg igjen en kommentar

squash, tomat, agurk, grønnkål og sukkererter

Av Anne Katrine

Det er enkelt og ikke minst veldig hyggelig å dyrke sine egne grønnsaker. Jeg startet for noen uker siden. Jeg tok ut noen frø fra en god cherrytomat og en rød chili og la rett ned i litt jord i noen små potter. Etter ca en uke begyne det å spire :) Snart må jeg flytte de små plantene over i noen større potter.

Grønne grønnsaker

Fjorårets favoritt var grønnkål, så det har jeg sådd i år også. I tillegg satser jeg på squash, agurk og sukkererter. Selv om det ikke gir en stor avling, så lover jeg at det smaker veldig godt med hjemmedyrkede grønnsaker. Jeg syntes det var veldig moro med alle de små chilliene jeg kunne høste i fjor.

Frostfrie netter og sneglefritt

Så fort jeg er helt sikker på at det ikke kommer frost om nettene, setter jeg ut alle plantene. Ettersom vi har et stort problem med brunsnegler i området, har jeg de siste årene satset på store potter på terrassen framfor en kjøkkenhage.

Ekstra søte tomater

I år skal jeg prøve å dyrke enda søtere tomater. På forskning.no fikk jeg tips om at kanskje litt saltvann kan være en ide. Dette skal bli en spennende sommer! Jeg har to planter, så da kan jeg jo gi dem litt ulik «behandling».

Dyrker du noe i vinduskarmen eller på verandaen i år?

Nyt våren og alt som spirer og gror !

God påske !

God påske !

Entry filed under: Grønnsaker. Tags: , .

Jeg stoler på alt som viser at sjokolade er bra:) Hvordan få sunnere mat på idrettsarenaen

Legg igjen en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Feeds

Finn tidligere innlegg

Aktuelt fra Twitter

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Bli med 134 andre følgere

bloglovin
Blogglisten
Bloggurat

