Dyr sunnhet!

august 2, 2010 at 10:20 am 1 kommentar

Av Torill

Dette hadde smakt så mye bedre.. Kilde: http://www.frukt.no

Sist lørdag fikk jeg en etterlengtet bytur alene uten mann og barn:-). De skoene jeg var på jakt etter, fant jeg ikke, men flere timers vandring i hovedstaden gjorde meg etterhvert sulten. Lettvinte fristelser sto i kø overalt: boller, muffins, is, sjokolade.. Men, «jeg får leve som jeg lærer», tenkte jeg og gikk til en kafe på et av kjøpesentrene. Jeg valgte en grov (den var iallefall brun med hele korn) tebrikslignende sak med kylling, og en cola-light, betalte og satte meg ned ved ett av de mange ledige bordene. Først da gikk det opp for meg hva jeg egentlig hadde betalt – og hva jeg fikk for de pengene! Det ble en skikkelig nedtur, og kjente provokasjonen grep tak i meg! Da jeg åpnet tebriksen så jeg nemlig at det kun lå ett lite persilleblad, to små salatblader av en eller annen sort, en tredjedels ring ananas (hermetisk sådan) og tre små skiver av marinert kyllingkjøtt. Brødet var seigt.. 

Prislisten viste kr 79,- for brødet og 42,- for brusen! Jeg har ikke noe i mot å betale for sunn mat, men for å være helt ærlig: dette var ikke verdt det! (127 kr pr liter cola-light var heller ikke det…).

Det var ikke vanskelig å forstå hvorfor det på bakeriet i etasjen under var lang kø og fullt både ute og inne, mens jeg satt der nærmest i ensom majestet. I ettertid angrer jeg på at jeg ikke gikk tilbake med maten og klaget!

Jeg tror vi som forbrukere har mye å hente på å våge å si ifra når kvalitet og pris ikke stemmer overens! På den måten kan både industrien og serveringsstedene bli bedre og veien mot en sunnere befolkning bli kortere 🙂

Entry filed under: Ukategorisert.

Karbohydrater biter ikke Some like it hot

1 kommentar Add your own

  • 1. Christine Arnesen  |  august 4, 2010, kl. 10:50 pm

    Kunne ikke være mer enig! Her om dagen betalte jeg rundt 130kr for også en elendig kylling «sandwich» som var det kjipeste jeg har fått servert på lenge. Når servitøren spurte om maten var god spurte jeg om hun ville ha et ærlig svar og det ville hun visst. Da sa jeg rett ut hva jeg syntes og hun var forståelsesfull og sa at hun skulle videreføre det til kokken. Hvem vet hva konsekvensen ble…
    Jeg synes nordmenn er altfor trenge til å si i fra og dermed blir det ikke akkurat bedre kvalitet som du påpeker. Se bare på bensinstasjoner hva slags mat man får servert der. Om flere av oss hadde spurt etter sunnere alternativ hadde kanskje noen tatt «action»? Ikke alle er sugne på halv varme, fete pølser…:)

    Svar

Legg igjen en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Feeds

Finn tidligere innlegg

Aktuelt fra Twitter

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Bli med 133 andre følgere

bloglovin
Blogglisten
Bloggurat

