Har du nyttårsforsetter?

januar 4, 2010 at 11:13 am 3 kommentarer

Av Anne Sofie

På nyttårsaften er det lett å komme med store løfter for det nye året. Ofte dreier løftene seg om å leve sunnere – slutte å røyke, trene mer og legge om kostholdet. Og etter nyttår gir annonser, ukebladstoff og nettsider oss dårlig samvittighet for alle utskeielser i jula. Jeg har mange ganger kommet med løfter som jeg ikke har greid å holde, og har kommet til at det gjelder å ikke legge lista for høyt – det enkle er ofte det beste – også her.

Ett nyttårsforsett som jeg har greid å holde i mange år, gjelder trening. Mange av helseproblemene våre kommer av at vi beveger oss for lite, og jeg har lurt på hvordan jeg skulle få beveget meg mer i hverdagen uten å måtte dra på treningsstudio eller trekke i treningstøy og ut og jogge. Mitt nyttårsforsett var (og er) som følger: Jeg har som mål at jeg alltid skal gå trappene istedenfor å ta heis eller rulletrapp, der det er mulig. Da får jeg i hvertfall litt mosjon! Prøv det du også!

Entry filed under: Sunnhetstips. Tags: , , , , , .

Få tilbake kaffetrakteren! Hvor fersk er fisken?

3 kommentarer Add your own

  • 1. Jan  |  januar 24, 2010, kl. 10:43 am

    Hei!

    Et fornuftig innlegg. Dette med å gå trappene istedet for å ta heis eller rulletrapp er et prinsipp jeg har fulgt i mange år.

    På et hotell jeg bodde en gang lå det en påminnelse om dette. Der lå det på rommene en lapp som sa noe sånt som at ”Dette hotellet et utstyrt med effektive treningsapparater som kalles trapper. De kan brukes ved at du går eller løper i dem.”

    Vi som har stillesittende kontorarbeid kan også med fordel gå noen skritt og oppsøke en kollega istedet for å bruke telefonen når vi må snakke med noen som har kontor i nærheten.

    Og til slutt: Det er mulig å GÅ også i rulletrapper 🙂

    Mvh Jan

    Svar
  • 2. Anne Sofie  |  januar 25, 2010, kl. 1:23 pm

    Takk for hyggelig kommentar, Jan!

    Jeg er enig, rulletrapper er egentlig også effektive treningsapparater!

    Hilsen fra
    Anne S

    Svar
  • 3. Ellen i CARE  |  mars 30, 2011, kl. 2:18 pm

    Hei!

    Hjelpeorganisasjonen CARE har nå en skrittellerkampanje som er en fantastisk motivasjon for å ta trapper og gå noen ekstra skritt i hverdagen. Det som er ekstra gøy er at ved å delta kan man samtidig hjelpe kvinner i Mali.

    Påmelding varer fram til 20 april og målet er å gå 8000 skritt hver dag over en måned.

    Ved å melde seg på er man også med i trekningen av å vinne en reise til Mali!!! Så da er det bare å gå inn på http://www.care.no/spor
    og sette igang.

    Hilsen oss i CARE

    Svar

Legg igjen en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Feeds

Finn tidligere innlegg

Aktuelt fra Twitter

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Bli med 134 andre følgere

bloglovin
Blogglisten
Bloggurat

