Frukt og grønt i nedgangstider

november 30, 2009 at 1:05 pm 1 kommentar

Av Torill

Det står dårlig til med frukt og grønnsaksspisingen til oss nordmenn. Tidligere i høst kunne vi lese at salget av de fargerike godsakene sank med flere prosent fra januar til august, og det for første gang på 30 år…

I går kunne www.kk.no fortelle at nordmenn er verstinger i Europa når det gjelder å spise frukt og grønnsaker. En undersøkelse viser at for eksempel i Belgia spises det 4 ganger så mye frukt og grønt som vi gjør her på berget! En annen undersøkelse viste at over halvparten av oss nordmenn mener at vi burde spise mer av disse godsakene enn vi gjør, og en fjerdedel av oss synes det er vanskelig å spise nok av dem. Tilhører du en av disse gruppene? Jeg må nok innrømme at jeg gjør det… Ikke det at det er vanskelig å vite hva jeg skal eller bør spise, men det er det å gjøre det, da.

Hva skal så til for at jeg skal spise mer frukt og grønnsaker? Tja, akkurat nå fikk jeg jeg rett og slett lyst til bare å bestemme meg for at jeg SKAL det! Rett og slett et nyttårsforsett! Noen som vil være med?

Ps – hvis du har litt tid til overs før nyttår, kan du jo kose deg med denne testen og se hvor godt du ligger an : http://www.kk.no/288204/hvor-sunt-er-kostholdet-ditt

Entry filed under: Diverse.

Frukt, melk og grovt brød reduserer blodtrykket Forslag til sunne mellommåltider

1 kommentar Add your own

  • 1. Beate  |  desember 4, 2009, kl. 10:26 am

    Jeg kan ikke se at det er noe negativt i at vi spiser mindre frukt i alle fall..
    Det er alt for mye fokus på at vi skal spise frukt og enda mer karbohydrater.. Og mindre fett.
    Hvor er logikken?

    Svar

Legg igjen en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Feeds

Finn tidligere innlegg

Aktuelt fra Twitter

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Bli med 135 andre følgere

bloglovin
Blogglisten
Bloggurat

