Tungt å komme tilbake på jobb – bokstavelig talt

august 5, 2009 at 12:19 pm Legg igjen en kommentar

Av Marianne

Etter en laaang og deilig ferie er det bare å konstatere at jeg har ”vokst fra” halvparten av buksene jeg bruker på jobb. Dette er en helt ny opplevelse for meg, for jeg har alltid vært så heldig å være normalvektig. Det er ikke så vanskelig å finne ut av årsakene, for jeg vet å nyte ferie! Men i dag har jeg funnet ut at jeg er i godt selskap. Adresseavisa skriver i sin nettutgave at Star Tour i Danmark har gjort en undersøkelse blant 1200 dansker der over halvparten svarte at de la på seg et par kilo i løpet av ferien.

Siden jeg er lite lysten på å gå ut å kjøpe en ny garderobe, så skal jeg gjøre en innsats for å gå ned igjen før kiloene setter seg fast. Har du havnet i samme uføre er det jo bare å henge seg på:

 Så her følger tiltakslisten, herved lansert offentlig:

  • Lørdagsgodt (inkludert kjeks, kaker, is og andre fristelser) på lørdager (gleder meg allerede)
  • Siste kveldsmat og tannpuss med ungene kl. 1930 (de største syndene gjøres nok ofte når barna ikke kan se at mor og far spiser lørdagsgodt hele uka…)
  • Rense skapene for fristelser (kokesjokoladen kan få ligge, for man trenger ikke så mye av den for å bli tilfredsstilt hvis behovet driver en fra vettet, og det skal visstnok mette mye i forhold til kaloriene)
  • Gå/sykle hver dag til toget (3 km)
  • ALDRI heisen på jobb (4. etg)
  • ..også var det trening da. Minst to ganger i uka, men det er viktig å bli andpusten hver dag. Har alltid dårlig tid til toget, så det bør gå bra.
Entry filed under: Vektkontroll. Tags: , .

Det beste kosttilskuddet plukker du selv Fettsyrer – sunne eller usunne? – og litt om palmitinsyre igjen

Legg igjen en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Feeds

Finn tidligere innlegg

Aktuelt fra Twitter

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Bli med 107 andre følgere

bloglovin
Blogglisten
Bloggurat

Følg

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 107 andre følgere

